Representaciones sobre el ejercicio de la docencia en contextos de vulnerabilidad de profesores de ciencias sociales en práctica

Authors

  • Gerardo Ignacio Sánchez Sánchez Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Simón Hernán Díaz Méndez Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Alex Ignacio Fuentes Toro Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • José Baltazar Osorio Correa Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i33.39

Keywords:

vulnerability, representations, teaching, practice, Chile

Abstract

The following article discusses the history teachers' professional practicum process of mid-level in vulnerability scenarios. Through a qualitative approach based on an interview and content analysis, it is concluded a representation of teaching characterized by the multiplicity of tasks which is the teacher's role; the unexpected complexity of the task in these contexts; the personal involvement and the ethical position that demands them.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-03-15

How to Cite

Sánchez Sánchez, G. I., Díaz Méndez, S. H., Fuentes Toro, A. I., & Osorio Correa, J. B. (2020). Representaciones sobre el ejercicio de la docencia en contextos de vulnerabilidad de profesores de ciencias sociales en práctica. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (33), 64–82. https://doi.org/10.35305/revista.v0i33.39

Issue

Section

Artículos