Formación universitaria en pedagogía:

valores para contextos multiculturales en la ciudad de Talca

Authors

  • Rodrigo Arellano-Saavedra Universidad Católica de Maule. Talca; Chile
  • Rossana Gómez-Campos Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Marco Cossio-Bolaños Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i38.22

Keywords:

Multicultural values, University, Pedagogy, Ethics

Abstract

he strengthening of ethical, aesthetic, and emotional values are indispensable for future professionals. The objective was to explore self-perception about university values. A questionnaire on choice and preferences of values was applied for multicultural contexts (bodily, intellectual, emotional, individual, aesthetic, moral, social, ecological, instrumental and religious). The results suggest the need to develop skills to stimulate the practice of values in all Careers.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-03-13

How to Cite

Arellano-Saavedra, R., Gómez-Campos, R., & Cossio-Bolaños, M. (2020). Formación universitaria en pedagogía:: valores para contextos multiculturales en la ciudad de Talca. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (38), 1–16. https://doi.org/10.35305/revista.v0i38.22

Issue

Section

Artículos