La práctica de enseñanza de profesores en formación de pedagogía en historia, geografía y ciencias sociales. Una aproximación desde el portafolio.

Authors

  • Ximena Elizabeth Jara Amigo Universidad Autónoma de Chile. Talca; Chile
  • Lukas Patricio Pinochet Bahamondes Universidad Autónoma de Chile. Talca; Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i41.188

Keywords:

Practice, Teaching, Portfolio, Strategies, Evaluation

Abstract

The concern for the initial training of teachers in Chile leads us to develop this qualitative descriptive research, with the intention of analyzing, from the portfolios, the teaching practice of teachers in training in Pedagogy in history, geography and science of the Autonomous University of Chile, Talca headquarters. The results indicate teaching with a focus on student activity, diverse use of activities and evaluation procedures consistent with the skills of the discipline: work with sources and communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ximena Elizabeth Jara Amigo, Universidad Autónoma de Chile. Talca; Chile

Académica de la carrera de Pedagogía en Historia, Geografía y Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de Chile, Sede Talca, Chile. Magister en Curriculum y Evaluación. 

Lukas Patricio Pinochet Bahamondes, Universidad Autónoma de Chile. Talca; Chile

Estudiante de la carrera de Pedagogía en Historia, Geografía y Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de Chile, Sede Talca, Chile. 

Published

2021-07-13

How to Cite

Jara Amigo, X. E., & Pinochet Bahamondes, L. P. (2021). La práctica de enseñanza de profesores en formación de pedagogía en historia, geografía y ciencias sociales. Una aproximación desde el portafolio. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (41), 38–58. https://doi.org/10.35305/revista.v0i41.188

Issue

Section

Artículos