La evaluación formativa en la enseñanza de historia, geografía y ciencias sociales

Authors

  • Gerardo Sánchez Sánchez Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Thalía Espinoza Cáceres Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Nicole Gutiérrez Núñez Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Oliver Letelier Contreras Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Karenn Mora Vergara Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Romina Moraga Orellana Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile
  • Paulina Muñoz Vega Universidad Católica del Maule. Facultad de Ciencias de la Educación. Maule; Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i40.176

Keywords:

Learning, Pedagogical Practices, Formative Evaluation, Feedback, Standardization

Abstract

In our educational system, the evaluation of learning is a practice focused on results, therefore, on its social function. Currently, the Decree 67/2018 poses the challenge with a formative evaluation that must begin its implementation in 2020. This qualitative research based on a multiple case study seeks to analyze how the formative evaluation is implemented at the teaching of History, Geography and Social Sciences, at schools in the province of Talca. The results indicate a pedagogical practice with the presence of the pedagogical function of evaluation, conditioned by the standardization of the educational system.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-12-10

How to Cite

Sánchez Sánchez, G., Espinoza Cáceres, T., Gutiérrez Núñez, N., Letelier Contreras, O., Vergara, K. M., Moraga Orellana, R., & Muñoz Vega, P. (2020). La evaluación formativa en la enseñanza de historia, geografía y ciencias sociales. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (40), 20–34. https://doi.org/10.35305/revista.v0i40.176

Issue

Section

Artículos