Evaluación formativa en contexto de educación online:

perspectiva de docentes de primaria en Chile

Authors

  • Gerardo Sánchez Sánchez Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Denis Bravo Faúndez Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Diego Gutiérrez Garrido Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Sofia Hernández Troncoso Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Nicolás Soza Concha Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.vi43.209

Keywords:

Formative assessment, pandemic, feedback, distance education

Abstract

The article aims to characterize the process of formative evaluation of primary school teachers in a scenario of health crisis and online education. From a qualitative methodological design and the use of semi-structured interviews, the results show teachers with conceptual management of this evaluation, recognize its pedagogical function, diversify the instruments used in the classroom and note the importance of feedback, however, they identify a series of difficulties when implementing it in this work modality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gerardo Sánchez Sánchez, Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

Doctor en Ciencias de la Educación. Director Departamento de Formación Inicial Escolar de la Facultad de Educación, Universidad Católica del Maule, Chile. Integrante del Centro de Investigación en Educación para la Justicia Social / CIEJUS. 

Denis Bravo Faúndez, Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

Estudiante de Pedagogía en Educación Básica con mención de la Universidad Católica del Maule. En proceso de práctica profesional.

Diego Gutiérrez Garrido, Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

Estudiante de Pedagogía en Educación Básica con mención de la Universidad Católica del Maule. En proceso de práctica profesional. 

Sofia Hernández Troncoso, Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

Estudiante de Pedagogía en Educación Básica con mención de la Universidad Católica del Maule. En proceso de práctica profesional. 

Nicolás Soza Concha, Universidad Católica del Maule. Maule; Chile

Estudiante de Pedagogía en Educación Básica con mención de la Universidad Católica del Maule. En proceso. 

Published

2022-06-02

How to Cite

Sánchez Sánchez, G. ., Bravo Faúndez, D. ., Gutiérrez Garrido, D. ., Hernández Troncoso, S. ., & Soza Concha, N. (2022). Evaluación formativa en contexto de educación online: : perspectiva de docentes de primaria en Chile. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (43). https://doi.org/10.35305/revista.vi43.209

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)