La propuesta educativa de FIEL para el siglo XXI:

exclusión, degradación, desigualdad y fragmentación

Authors

  • María Luz Lafiosca CONICET-Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Humanidades y Artes. Rosario; Argentina

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i18.129

Keywords:

Neoliberalism, FIEL, International Organisms, Education

Abstract

This paper attempts to analyze policy proposals for the educational Argentine sector prepared by and from the private sector during the 1990s and the beginning of the 2000s. one. This study focuses on the book "An education for the XXI Century", prepared by the Fundación de Investigaciones Económicas Latinoamericanas, FIEL (Latin American Economic Research Foundation) and in the Federal Education Act of 1993. Finally, we analyze the social consequences that the implementation of such guidelines would have on the educational reality of the country.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-03-24

How to Cite

Lafiosca, M. L. (2020). La propuesta educativa de FIEL para el siglo XXI:: exclusión, degradación, desigualdad y fragmentación. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (18), 1–14. https://doi.org/10.35305/revista.v0i18.129

Issue

Section

Artículos