Percepciones de equidad e igualdad de género en estudiantes de pedagogía

Authors

  • Ilsa Mendoza Mendoza Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Susan Sanhueza Henríquez Universidad Católica del Maule. Maule; Chile
  • Miguel Friz Carillo Universidad del Bío-Bío. Chile

DOI:

https://doi.org/10.35305/revista.v0i34.33

Keywords:

Gender, gender equality, perceptions, higher education

Abstract

This study analyzes the perceptions student teachers on gender equity and equality through a qualitative approach. The results show gender inequalities inherent in a patriarchal society that imposes stereotypes and promotes the masculine over the feminine. In this context, education appears as a facilitator of opportunities to practice gender equality and equity

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-03-14

How to Cite

Mendoza Mendoza, I., Sanhueza Henríquez, S., & Friz Carillo, M. (2020). Percepciones de equidad e igualdad de género en estudiantes de pedagogía. Papeles De Trabajo. Centro De Estudios Interdisciplinarios En Etnolingüística Y Antropología Socio-Cultural, (34), 59–75. https://doi.org/10.35305/revista.v0i34.33

Issue

Section

Artículos